E-commerce
Online zakendoen is niet meer weg te denken uit de moderne onderneming. Van B2B tot B2C: steeds meer goederen en diensten vinden online hun weg naar klanten. Om de klant te beschermen, gelden voor deze zogenoemde ‘overeenkomsten op afstand’ deels eigen, vaak strengere regels. Bent u ondernemer en biedt u goederen of diensten aan via een digitaal platform? Laat onze specialisten u dan adviseren.
Bij het aanbieden van producten of diensten via een digitaal platform gelden strikte regels op het gebied van consumentenrecht en reclame. Het consumentenrecht vereist heldere informatieverstrekking, bijvoorbeeld over het herroepingsrecht. Ontbrekende of onjuiste informatie kan leiden tot juridische gevolgen voor de ondernemer. Daarnaast voldoen veel reclame-uitingen van webshops niet aan de Nederlandse Reclame Code. Dit kan leiden tot klachten bij de Reclame Code Commissie en, bij uitblijvende aanpassingen, boetes door de Autoriteit Consument en Markt. Een goede inrichting van een online onderneming en de bijbehorende reclame-uitingen is dus essentieel. Onze specialisten staan klaar om u te begeleiden, bijvoorbeeld door een audit uit te voeren of advies te geven over uw prijs- en promotiebeleid.